Followers

indah kah hidup ini?

pagi tadi..
ak perhatikan setaman bunga.
ada yg kembang mekar
ada yg kembang mewangi
tak kurg yg kembang berseri

mekar mewangi mmbuatkn bunga tampak berseri-seri
menawan &
menarik
lahir syukur padaNYA..

pun bgitu
ada juga bunga yg layu
layunya ia sblum berkembang.
kenapa terjadi sedemikian?
tertnya diri ku sendri

hurm..
hidup manusia pun begitu
ada kala kita gembira
ada waktunya bertenaga
kdg2 semangat pun ada.
pun begitu,
ada yg tak gembira
tak bertenaga
tak bersemangat
hidup bagaikn satu kekosongan.
knpa harus berlaku?

ya.
hidup hny skali
mati pun hny skali
hidup akn bermakna jika ad pegangan
berpegang pd prinsip yg benar & betul
maka
jadikan lah hidup seindah mungkin

ya.
doa itu indah
doa itu permohonan drpd NYA
doa lah apa yg dhajati
mohon lah penuh kesungguhan.
dekati diri kepadaNYA

hidup akan pasti indah jika diberkati ALLAH SWT...

5 comments:

aYuNi said...

huh~ ada betul entry kamo. bikin aku jdi terpikiran sejenak.. lalala~

arJuNa jaLaNan said...

hehe,

trima kasih ;)

Anne said...

cess..

apa x kena ngan mr syukri?

mana satu pa?

aku ada 3 nk pilih..

hahahahaa/..

apa la aku merapu..
aku pom x paham jugak..
jawab jgn x jawab...
=)

arJuNa jaLaNan said...

ha..
ader 3owg mau pilih?
erm,
syukri dak uniten tu la..
hehhehehe`

Anne said...

uhfff.. tue owg len punye la..

aku x amik yg org len punya..

tp org len,aku xkisah pun dorg nak amik aku punya.,.

wawawa... ayat aku sangat pasrah..

sbb org len dah amik aku punya..
keh3!!

sabau jela..

hidup ini indah jika segalanya hanya kerana Allah...

=)